Categories
online

Online trends

Aangezien je bij MouseOver nog steeds een login moet maken om te kunnen reageren en ik het vertik dit te doen, plaats ik hier maar een reactie op hun artikel aangaande “online trends van 2007”.

Second Life
Ja, Second Life heeft een enorme piek gehad en heeft deze zo goed als volledig verloren. Wat ik jammer vind aan heel deze zaak is dat zo velen het ding veroordeeld hebben, het spel en de makers zelf in hun vizier hebben genomen met hun kritiek, terwijl ze de mensen die hebben liggen verkondigen dat hier geld te rapen viel een shot onder hun kont zouden moeten verkopen. “Iedereen zal binnenkort terug te vinden zijn in de virtuele wereld”, my ass. Second Life werd het mekka voor de adverteerder en de wanna-be golddiggers, terwijl het in feite een gemeenschap creatievelingen was die daar een leuke tijd hadden. Meer zelfs, het was ook een plaats waar mensen, die op sociaal vlak niet al te veel zelfvertrouwen hebben, zich thuis konden voelen, zoals dat op het net al bij vele dingen het geval was (zoals IRC of, uitgebreider, Comic Chat). Let’s all thank everyone responsible for ruining that one, including Linden Labs.

Joost

Joost is zeker niet ten dode opgeschreven maar groeit slechts heel gestaag.

Ik neem aan dat ze hier willen zeggen dat de groei niet echt is wat het zou moeten zijn. En dan hebben ze gelijk. Waar blijft Joost? Komkommertijd? Het is al sinds Mei geleden dat hier nog eens iets deftigs rond gebeurd is.

Twitter
Ik moet zeggen dat Twitter in mijn ogen enkel blijft stijgen. Voorbeeldje: lees deze post op Lifehacker. Eigenlijk gaat het over dingen die je met Launchy kan doen, maar telkens komt Twitter er bij kijken. Steeds meer en meer mensen vinden nieuwe manieren uit om Twitter iets handigs te laten doen. Nee, dit ding heeft misschien het meeste potentieel van de hele lijst.

MySpace/Facebook/LinkedIn
LinkedIn vind ik persoonlijk zeer handig en nuttig. Over de anderen ga ik zwijgen, want daar heb ik me nog niet genoeg in verdiept. Laat ons zeggen dat ik (nog) niet overtuigd ben omdat ik een beetje “overdose” aan het ondervinden ben op dat vlak. Ik denk dat ik begrijp wat Ine wil zeggen. Orkut is wel zo wat in de vergetelheid geraakt. Misschien waren ze gewoon te vroeg.

OpenID
Als we dan toch zo een overdosis gaan krijgen, dan brengt OpenID hopelijk een beetje verluchting. Althans dat zouden ze moeten doen, maar dan is er werk aan de winkel. OpenID samen met XFN. Now we’re talking. 1 login, waardoor je ineens je profiel en je vrienden hebt. Instant accounts everywhere, damn right. En zo op één plaats je gegevens aanpassen zodat die op alle sites worden doorgetrokken. En OpenID zou dit allemaal kunnen waarmaken. Lees ook even dit artikel hierover, vooral het laatste stuk.

Och ja, al bij al is er maar 1 grote doorbraak en dat is die van Youporn, niet?

10 replies on “Online trends”

We richtten ons net op een iets specifieker publiek en gingen er van uit dat zij die echt geïnteresseerd waren wel even de moeite deden om te registreren.Dat klopte ergens wel want we hadden toch een hele set aan users. Ze konden dan ook meteen linktips op onze site plaatsen wanneer ze ingelogd waren. Niet iedereen kan dus zomaar wat spammen door deze eerst filtering.

Maar dat maakt natuurlijk wel dat eenmalige bezoekers niet snel geneigd zijn om iets achter te laten. Je bent zeker niet de enige die hierop commentaar had. Bovendien gaan we op korte termijn nauwer samenwerken met CreativeSkills en willen we mensen geen 2 logins laten gebruiken. Vandaar dat maar meteen de logins vooor mouseover wegvallen.

We richtten ons net op een iets specifieker publiek en gingen er van uit dat zij die echt geïnteresseerd waren wel even de moeite deden om te registreren.Dat klopte ergens wel want we hadden toch een hele set aan users. Ze konden dan ook meteen linktips op onze site plaatsen wanneer ze ingelogd waren. Niet iedereen kan dus zomaar wat spammen door deze eerst filtering.

Maar dat maakt natuurlijk wel dat eenmalige bezoekers niet snel geneigd zijn om iets achter te laten. Je bent zeker niet de enige die hierop commentaar had. Bovendien gaan we op korte termijn nauwer samenwerken met CreativeSkills en willen we mensen geen 2 logins laten gebruiken. Vandaar dat maar meteen de logins vooor mouseover wegvallen.

Comments are closed.