Tweet for Life

DirtyJos verkoopt zijn 20.000ste tweet voor het goede doel. Which is nice, en iets dat ik ook wil doen met mijn 15.000ste (zie, zo erg ben ik nog niet Winking smile).

Maar Braempje zag het nog beter:

Hoeveel zou het waard zijn om de hele Belgische twittersfeer dezelfde boodschap te laten tweeten? Best wat denk ik.

Wat denk je, Belgische twitteraars? Doen we het voor Music For Life?

64 thoughts on “Tweet for Life”

  1. @Joanna dan schakel je wel veel uit natuurlijk. Ik wil wel maar ik zie bepaalde inhouden niet zitten. Allez, stel dat een bepaalde partij zich geroepen voelt ofzo…

    1. Ik zie het zo:

      Tegen een bepaalde datum moeten Twitteraars zich aanmelden. Dan, op basis van het aantal followers/invloed etc, kunnen de geinteresseerde bedrijven beslissen hoeveel ze willen geven om al die bloggers tegelijk dezelfde boodschap van 1 bedrijf te laten tweeten. En tegen elkaar laten opbieden.

      Bedrijf A wint e, mag 100 karakters innemen in de vrijwillige twitteraars hun status. De overige 40 karakters kan je innemen zelf een boodschap toe te voegen, zoals bijvoorbeeld:

      “De lekkerste appeltaart is van UWMOEDER, bezoek http://www.uwmoeder.be” “#gesponsordetweet #musicforlife

      Eens het bedrijf zijn boodschap klaar heeft, krijgen de vrijwillige bloggers een mailtje die ze binnen de week in hun status plakken.

      Wuk peisdje?

      1. en alle tweeps tweetn die boodschap.
        Cavakes. Lekker

        Best goeie screening van bedrijf zodat t niet te plat/commercie wordt en bij voorkeur gelinkt aan MFL en de thematiek ervan

        *IamIn

        1. k vind de parameter “influence” hier nu eigenlijk echt niet van toepassing.Laat ons “egotripperij” en andere aanverwante vermijden, hier niet echt van toepassing. Het gaat om ons als community en noone’s gives a f*** bout “influence” at that moment. We zijn al genoeg gekend, ook bij StuBru, dus laat ons vooral bij de boodschap en (hoger)doel blijven ok?Zelfde hashtags als vorig jaar gebruiken: #tfl #mfl10

          1. Heavy.

            Ik ben zeker voor een screening van de bedrijven, we kunnen niet zomaar alles tweeten, maar _als_ we voor een sponsoring gaan, moet je denken als een potentieel sponsorbedrijf. Die gaan hun sowieso afvragen: ‘Wat is de return voor het bedrijf? Waarom zou ik daar geld aan hangen?’

            Als we breed willen gaan om een zo groot mogelijk bedrag in te zamelen, moeten we ook buiten de kring van usual sponsor suspects gaan en dan kom je automagisch uit bij bedrijven die niet of onvoldoende op de hoogte zijn van de kracht van Twitter.

            Het zou de max zijn als we de hele Twittercommunity meekrijgen, maar dat lijkt mij straf. Het kan dus handig zijn om het voor de bedrijven te concretiseren, bv in cijfers, met voorbeelden, wat is het gevolg van een Tweet etc … Dat heeft imo niets met “egotripperij” te maken.

            Als je betaalt voor een advertentie in de krant/tijdschrift wil je toch ook weten hoeveel mensen die gaan lezen en wat het doelpubliek daarvan is? Ik vind het gek dat je ervan uitgaat dat we al genoeg gekend zijn. Misschien wel bij Stubru, maar dat is onze doelgroep niet denk ik. Maar goed, ik ben misschien beroepsmisvormd :)

            Enfin, count me in ok?

Comments are closed.