Staking&File

Ik had blijkbaar eens bij de NMBS moeten horen of ze niet nog volk zoeken, blijkbaar hebben ze daar serieus wat verlofdagen.

Maar alle gekheid op een pikket: weet je waar volgens mij de vakbonden hun tanden eens mogen inzetten? Verkeer naar en van je werk mee laten tellen als werkuren. Ja, ik weet dat ik zo het fileprobleem in handen van de werkgevers leg, maar ik vrees dat het daar voor een groot stuk ook thuishoort.

Want hoe creatief zullen ze dan niet moeten worden? Oplossingen als thuiswerken, flexibele werkuren, sattelietkantoren in andere steden… ik heb een stil vermoeden dat al deze zaken plotseling wél (en snel) interessant(er) zouden worden. En niets zegt dat de overheid hier niet ondersteunend mag in optreden met enkele maatregelen (subsidies voor bedrijven die meerdere vestigingen hebben, bv).

Ik zit sinds kort terug in de grote migratie die op onze snelwegen dagelijks plaatsvindt en het lijkt er de laatste jaren niet beter op te zijn geworden, integendeel (om eens even een open deur in te trappen). En als het tegen dat tempo zich verder zet,… ik wil er liever niet aan denken.

Nee, misschien eens deze piste opgaan ipv iedereen direct een bedrijfswagen onder hun gat te duwen

Disclaimer: als consultant heb ik een bedrijfswagen. Wat te verwachten is, want morgen moet ik bv rond de middag in Brussel zijn en in de namiddag in Hasselt. That’s part of the job, dus is een bedrijfswagen nodig. Maar…als ik een goeie verbinding heb met het openbaar vervoer, dan mag dat ook en dan worden ook deze kosten terugbetaald door mijn werkgever. Handig, en beter voor de files en het milieu.
Als ze niet staken tenminste.

3 thoughts on “Staking&File”

  1. Goed idee op zich maar ik vrees dat er zo discriminatie zal komen rond werknemers die niet in de buurt wonen. Dit zou dan betekenen dat mensen die in steden wonen met veel bedrijven sneller aan werk zouden geraken dan iemand die in een spreekwoordelijk boerengat woont en noodgedwongen langer onder baan is naar zijn/haar werk.

Comments are closed.