The Future Summit

thefuturesummit Morgen in Brussel: The Future Summit. Ik zal er aanwezig zijn en verslag uitbrengen, hier en op twitter (watch it, niet m’n normale account).

Zelf omschrijven ze het gezamelijk initiatief van Roularta Media en Flanders DC als een event waar je kan ontdekken:

  • Hoe de consument zich de volgende jaren zal gedragen
  • Hoe bedrijven inspelen op een veranderende wereld
  • En wat de gevolgen zullen zijn voor media en marketing

Het programma brengt naast enkele case stories, waar ook Bart De Waele zijn (steeds interessant) verhaal komt doen, nog een drie-tal interessante sprekers.
Tom Savigar van The Future Laboratory, een bedrijf uit de UK dat zich richt op trend forecasting, consumer insight en brand strategy, komt spreken over hoe merken en bedrijven zich moeten wapenen in deze tijden van hope (Obama) en despair (crisis).
Herman Konings is de zaakvoerder van PocketMarketing/nXt uit Antwerpen. Hij zal trachten te analyseren wat hij als trendwatcher heeft ervaren om zo te kijken waar we naartoe gaan in het tweede decennium van deze eeuw.
Ian Pearson is Futuroloog. Als dat gegeven op zich je nog niet zou prikkelen om te gaan luisteren, dan doet de omschrijving van zijn keynote het:

The next decade will see ongoing miniaturisation arrive at the point where digital jewellery can satisfy most of our mobile IT requirements, while making tiny environmental impact. Active contact lenses will deliver high definition 3D imagery straight onto our retinas using tiny lasers and micro mirrors. Active skin will allow recording and replaying of sensations. Technologies such as this will change the ways we live and socialise. We can present ourselves to others as we want them to see us, with physical reality entirely optional. Ego badges will keep us in touch with friends and break the ice with strangers. This new technology base will provide huge opportunities to converge all media types, so that video can be incorporated easily into magazines or books, while marketers can reach us everywhere we go with personalised marketing. Personal profiling, positioning, and advanced gadgetry offers a very different future where we can do far more, with far less.

Ik denk niet dat ik hoef te zeggen dat ik er naar uit kijk. Zoals velen onder jullie al weten, vervoeg ik WEBS vanaf juli (yesh, I haz new job! :D) waar ik, buiten het helpen bij development, ook en vooral zal werken aan de “marketing”-poot.
Ik kijk er dus, kort samengevat, enorm naar uit. Tot daar?

4 thoughts on “The Future Summit”

  1. Ik vroeg mij al af wat je functie ging zijn :)
    Zoeken ze bij WEBS toevallig geen Java-web man? Of, mits een beetje training, een PHP-man? =P

  2. Nieuwe job bij WEBS? Stoer!
    Doe Tom de groeten van mij! Tot een tijdje terug zat WEBS in Kalmthout waar ik vroeger ook woonde. Ik heb hun nieuwe zaak niet meer bezocht, hoewel ze eigenlijk vlak bij mijn werk gelegen zijn! Schandaal voor mij!

Comments are closed.