Push and Pull

Gisteren kregen we van een collega een verhaal te horen over een mislukte kidnapping te Kapellen. Op twitter schreef ik het volgende (inclusief typfout, u kent mij ondertussen al wel):

Geen twee uur daarna hing VTM Nieuws aan de lijn. Aangezien ik niet echt iets wist en het ook niet aan mij is om deze mensen in te lichten, kon ik hen niet helpen. Maar ik vond het wel razend interessant dat een instantie als VTM Nieuws op deze manier nieuws zou vergaren.
Ter info: iemand op twitter (en ik zeg uiteraard niet wie ;)) heeft een partner die bij VTM Nieuws werkt. Via die weg is deze tweet op de redactie beland.

Het is dus helemaal niet zo dat VTM een permanentie heeft die sociale media in de gaten houdt, maar het is wel iets om over na te denken. Meer en meer mensen verspreiden content op hun manier en volgens mij zit er daar meer toekomst dan in het nummer 4040, waar je met nieuwtjes voor de VTM Nieuws redactie terecht kan.

Mensen pushen meer dan ooit.
Het is aan instanties als VTM Nieuws om te gaan pullen.
Maar ik denk niet dat ik hier iets nieuws vertel, toch?

2 thoughts on “Push and Pull”

  1. Ondertussen gehoord dat een oud ventje een 11-jarig meisje in de bosjes heeft proberen sleuren maar toen dat niet lukte is hij gevlucht. Er is uiteindelijk niets gebeurd maar dat meisje zal wel geschrokken zijn.

    Wat VTM betreft: het voordeel van die sms'en is dat je dan geljik de telefoonnummer van mensen doorkrijgt als die een tip doorsturen dus. En ze verdienen er nog iets op ook.
    Bij een krant zie ik dat nog wel gebeuren dat een lokale correspondent nieuws monitort op zijn regio maar TV niet. Er is sowieso al teveel nieuws voor hen, moest het nu omgekeerd zijn dan wel.
    Maar dan zou mijn job ook niet bestaan denk ik :-)

    1. Je hebt wel een punt wat TV betreft, dat was inderdaad wat hoog gegrepen. Maar dat kwam uit het voorbeeld voort natuurlijk ;)

Comments are closed.