Linkeroever

Onder diezelfde Cinémanie wordt die nieuwe prent van Pieter Van Hees gelanceerd: Linkeroever. Een tijdje geleden werd ik (en anderen zoals Dieter) door de mensen van Caviar uitgenodigd om de prent te komen bekijken. Ze wilden wat reacties sprokkelen over de film en nagaan of er misschien wat online buzz kon gemaakt worden. Enkele bedenkingen:

  • De film is niet slecht. Al vrij snel was ik vrij into it, en dit is wel een verdienste van zowel de regisseur als de acteurs. De sfeer zit goed, het heeft een goed ritme en de personages komen er zeer sterk uit. De spanning wordt opgebouwd en op het moment dat de bal echt aan het rollen gaat heb ik me beter in mijn stoel gezet om me klaar te maken voor de finale. Maar er is een maar. Een grote maar. De finale heeft namelijk alles voor me kapot gemaakt. De ontknoping was, voor mij, zo telleurstellend dat ik met een zeer slecht gevoel over de film de zaal ben buitengegaan. Had ik juist voor de grote finale buitengegaan, dan had ik een beetje in de war geweest over het mankeren van een ontknoping, maar ik had hem zeker aangeraden. Nu echter, zweeg ik liever een tijdje. Met mijn excuses.
  • Als je echt wat online buzz wou creëren, dan denk ik dat het in dit geval misschien best op dezelfde wijze had kunnen gaan als een soort van Blair Witch Project. Laat Van Hees tijdens de productie bijvoorbeeld even verdwijnen. Lek een bericht dat hij weg is en gezocht wordt. Laat hem daarna terugkomen zonder uitleg. Ik zit hier nu maar wat from the top of my head te fantaseren, maar ik denk dat de buzzgenerator al van bij de productie in gang gestoken had moeten zijn. Nu is het te laat voor iets echt leuks en origineels. Natuurlijk kan je een hele groep bloggers voor je kar spannen en over de film laten schrijven, maar haalt dat werkelijk iets uit? Ik betwijfel het hoe langer hoe meer eerlijk gezegd. Toch in die eenvoudige manier.

2 thoughts on “Linkeroever”

  1. Laura en ik hebben na de voorstelling nog lang met Peter (Caviar marketing) nagepraat, en ik ben er zeker van dat ze tegen de volgende film (Dirty Minds) met iets leuks afkomen qua buzz/hype/.. :)

  2. Laura en ik hebben na de voorstelling nog lang met Peter (Caviar marketing) nagepraat, en ik ben er zeker van dat ze tegen de volgende film (Dirty Minds) met iets leuks afkomen qua buzz/hype/.. :)

Comments are closed.