Op de radio

Op de radio, ik weet niet exact welke zender maar ik vermoed Radio 1, daarnet iemand die de helpdesk van Belgacom opbelde. Kreeg het gebruikelijke wachtmuziekje. Toen ze uiteindelijk iemand aan de lijn kreeg, vertelde ze dat ze al 45 minuten aan de lijn hing te wachten.
De persoon van de helpdesk antwoordde dat het nog maar 39 minuten waren…

14 thoughts on “Op de radio”

  1. Triestige affaire. Ik dacht dan dat ik laatst bij Telenet ook lang moest wachten maar dat verbleekt in het aanschijns van die 39 minuten…

  2. En als je dan weg bent? Wat heb je er dan aan? Zolang je nog in de minimumcontract periode bent, kan je niet zomaar weg… Tenzij je het niet erg vindt om dubbel te betalen (omdat je ondertussen een tweede abo hebt bij een concurrent)

  3. @Clopin: In België denk ik dat je hard mag zoeken om een contract met minimumduur korter dan een jaar te vinden. Voor sommige aanbiedingen (nu denk ik vooral aan GSM abo’s) gaat het zelfs over 2 jaar.
    Je moet al kunnen aantonen dat je aanbieder zware fouten heeft begaan om het contract te verbreken.. En dat kost ook al geld en zo omdat je dan toch een advocaat of iemand met juridische kennis nodig hebt.

    De grote jongens zijn moeilijk te pakken te krijgen. Zij hebben veel klanten en over het algemeen zijn wij Vlamingen nogal braaf. We vloeken wel en betalen nadien toch maar de factuur, maar snel veranderen doen we niet. In Amerika is dat wat anders (zie Comcast :) )
    De kleinere spelers letten wat meer op hun klanten, omdat zij er natuurlijk ook minder hebben…

  4. Triestige affaire. Ik dacht dan dat ik laatst bij Telenet ook lang moest wachten maar dat verbleekt in het aanschijns van die 39 minuten…

  5. En als je dan weg bent? Wat heb je er dan aan? Zolang je nog in de minimumcontract periode bent, kan je niet zomaar weg… Tenzij je het niet erg vindt om dubbel te betalen (omdat je ondertussen een tweede abo hebt bij een concurrent)

  6. @Clopin: In België denk ik dat je hard mag zoeken om een contract met minimumduur korter dan een jaar te vinden. Voor sommige aanbiedingen (nu denk ik vooral aan GSM abo's) gaat het zelfs over 2 jaar.
    Je moet al kunnen aantonen dat je aanbieder zware fouten heeft begaan om het contract te verbreken.. En dat kost ook al geld en zo omdat je dan toch een advocaat of iemand met juridische kennis nodig hebt.

    De grote jongens zijn moeilijk te pakken te krijgen. Zij hebben veel klanten en over het algemeen zijn wij Vlamingen nogal braaf. We vloeken wel en betalen nadien toch maar de factuur, maar snel veranderen doen we niet. In Amerika is dat wat anders (zie Comcast :) )
    De kleinere spelers letten wat meer op hun klanten, omdat zij er natuurlijk ook minder hebben…

Comments are closed.