Categories
Blurs Games

Interview met Elan Lee

Lode stuurde mij een link naar een artikel op Wired aangaande ARG’s, met vooral een focus op het gebruik in verband met TV series. In de papieren versie van Wired, waaruit het artikel komt, zou je zo in een mini-ARG kunnen tuimelen, waarop je uiteindelijk toegang krijgt tot 2 interviews: 1 met Elan Lee en 1 met Jane McGonical.
Elan was een van de mensen achter The Beast en Jane zit achter een van de meest recente ARG’s.
Een interessante vraag aan Elan Lee was “Are you ever concerned a task or puzzle will be too difficult?“. Zijn antwoord spreekt boekdelen:

When we were creating The Beast, we had that exact question. How do we scale this thing? How do we make sure that nothing is too hard? We had this great plan: On the first day, we??ll have all these really hard puzzles??there??s no way anybody??s going to be able to solve them. At the end of the week, we??ll release all the same puzzles but make them way easier. They??ll be clued differently, and they??ll be much less obscure. Most people will be able to solve them by then. And a week after that, for the people who still haven??t quite gotten there yet, we??ll release a really, really easy version of the puzzle that everyone can solve.

We had this 15-day roll-out plan. Day one comes, and we release the hardest version of the puzzles. Within two hours, every single puzzle we had thought up was solved.

Collective Intelligence, dat is de uitdaging voor elke puppetmaster en tegelijk een van de leuke dingen voor de spelers.

4 replies on “Interview met Elan Lee”

Comments are closed.